Az idősebb autókra vonatkozó, januártól bevezetett szigorúbb honosítási szabályok ellenére idén tovább romlott a külföldről behozott használt személygépkocsik korösszetétele, az idei első negyedévben az import autók átlagéletkora 11,3 évre nőtt a tavaly ilyenkor regisztrált 10,9 éves átlagról – írja a Napi.hu.
A DataHouse adatbázisa alapján aforgalomba kerülő import autók korösszetételének romlása nem választható el a vírushelyzettől. A tömegközlekedés kiváltása érdekében megnőtt az igény az olcsó, de még üzemben tartható autók iránt.
A válság kitörése óta a forint is leértékelődött az euróval szemben, így ugyanakkora összegért a vásárlók csak olcsóbb, a korábbiaknál idősebb autókat tudnak megvenni.
Az év elejétől bevezetett szigorítások különösen az idős használt autók forgalomba helyezését nehezítik: egyrészt megkövetelik az uniós típusigazolást vagy az autón elhelyezett típustáblát, másrészt a hat évnél idősebb, illetve több mint 160 ezer kilométert futott autóknak külön környezetvédelmi vizsgán kell átesniük.
A mostani adatok azonban azt mutatják, további intézkedésekre is szükség lenne annak érdekében, hogy az importban nagyobb részarányt képviseljenek a kevésbé öreg, jobb műszaki és környezetvédelmi jellemzőkkel rendelkező használt autók.
Borítókép: Rácmolnár Milán