A Wizz Air csatlakozott a kibocsátásmentes légi közlekedésért létrehozott szövetséghez, az AZEA-hoz (Alliance for Zero-Emission Aviation) – közölte a légitársaság szerdán az MTI-vel.
Az önkéntes kezdeményezést az Európai Bizottság indította el annak érdekében, hogy előmozdítsa az újgenerációs fenntartható repülőgépek elterjedését.
A Wizz Air azért csatlakozott a kezdeményezéshez, hogy közös erővel segítsék elő a hidrogén- és elektromos meghajtású repülőgépek piaci bevezetését, és ezzel csökkentsék az iparág szén-dioxid-kibocsátását – írják a közleményben.
Ismertették, hogy a tagok munkájuk során feltárják, milyen tényezők akadályozzák a zéró kibocsátású repülőgépek elterjedését, ajánlásokat és ütemterveket dolgoznak ki ezek megoldására, valamint ezzel kapcsolatos beruházási projekteket is támogatnak. Hangsúlyozzák, a szövetséghez csatlakozás újabb bizonyítéka annak, hogy a Wizz Air elkötelezett a fenntarthatóság iránt.
Céljuk, 2030-ig további 25 százalékkal csökkenteni az egy utaskilométerre jutó szén-dioxid-kibocsátást.
A Wizz Air jelenleg 172 darab Airbus A320ceo, A321ceo, A320neo és A321neo típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet, amelynek átlagéletkora kevesebb mint öt év. A légitársaság repülőgépeinek a száma 2030-ra eléri majd az 500 darabot.
A Wizz Air utasforgalma 112 százalékkal, bevétele 149 százalékkal, működési eredménye 32,5 százalékkal emelkedett 2023-as pénzügyi éve szeptemberrel zárult első fél évében az előző év azonos időszakához képest. A légitársaság adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti (EBITDA) nyeresége az április és szeptember közötti időszakban 217,8 millió euróra emelkedett az előző évi 164,3 millió euróról, bevétele pedig 2,194 milliárd euróra nőtt 880,4 millió euróról.
A vizsgált időszakban az utasforgalom 26,5 millióra emelkedett az előző év azonos időszakában mért 12,5 millióról, a kihasználtsági mutató 75,3 százalékról 86,9 százalékra nőtt.
Kiemelt kép: Patera Kamilla