Budapesten változatlan marad a BKK-vonaljegyek és bérletek ára, de bizonyos, főleg a turisták által vásárolt termékek ára, valamint a pótdíjak összege emelkedik
– közölte Karácsony Gergely főpolgármester a közösségi oldalán.
Mint a távirati iroda nyomán a Turizmus.com beszámol róla: főleg a turisták által vásárolt termékek – például a 24 vagy 72 órás jegyek – ára és a pótdíjak összege emelkedik, de a vonaljegyek és a bérletek ára marad a 2014 januárja óta érvényes szinten.
Karácsony Gergely hozzátette:
A főváros nem emel annak ellenére sem, hogy ezt számos kormánypárti település megtette, és annak ellenére sem, hogy az állam ma már csak nagyon kis részt (6 százalék) vállal a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából.
Kiemelte: főleg az elmúlt egy évben drámaian nőttek a közösségi közlekedéssel kapcsolatos költségek, egekbe szöktek az energia- és üzemanyagárak, a főváros ennek ellenére nem emel. Nem emelnek árat, mert nincs az az áremelés, amely megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit.
A probléma elsődleges oka ugyanis az, hogy a magyar állam a többi európai országhoz képest jóval szerényebb részt vállal a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, a város saját forrásait viszont elvonja. Nem emelünk, mert hiszünk abban, hogy egy zöld és szolidáris világváros egyik legfontosabb feltétele a jó minőségű és mindenki számára elérhető közösségi közlekedés.
Az előterjesztés szerint a 24 órás napijegy ára 1650 forintról 2500-ra emelkedne, a Budapest 72 órás jegy 4150 forintról 5500-ra, és többet kellene fizetniük a bliccelőknek is. Eddig a helyszíni pótdíj összege 8 ezer forint volt, ez az előterjesztés szerint 12 ezer forintra emelkedne, a nem helyszínen fizetett pótdíj 16 ezer forintról 25 ezer forintra nőne, a 30 napon túli fizetésnél pedig 32 ezer forint helyett 50 ezer forintot kellene fizetni. Az új tarifák szeptember elején lépnének hatályba; az emeléstől 800 millió forint bevételt várnak.
Kiemelt kép: Wikipedia Commons