Franciaország betiltja a „greenwashingot” a marketingben

A francia kormány a klíma- és rugalmassági törvény részeként rendeletet tett közzé a szén-dioxid-kompenzációval kapcsolatos közlési szabályokról – írja a Napi.hu.

Eszerint a jövő évtől tilos lesz a termékeket szén-dioxid-semlegesként reklámozni anélkül, hogy az állítást dokumentálva alátámasztanák. Ez vonatkozik majd az interneten, a televízióban és a plakátokon megjelenő hirdetésekre is.

A vállalatoknak tájékoztatást kell adniuk a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátásukról, a kezdeti gyártástól a termék eltávolításáig vagy újrahasznosítással történő átalakításáig.

Ezt a dokumentumot – amelyet a vállalat vagy a szolgáltatás weboldalán QR-kóddal közzétesznek – egyértelmű stratégiának kell kísérnie az üvegházhatású gázok kibocsátásának elkerülésére, illetve ennek hiányában csökkentésére vagy kompenzálására.

A rendelet célja, hogy „elősegítse az átláthatóságot, és megakadályozza a zöldmosás hatását” – írta a kormány a januári nyilvános konzultációról szóló jelentésében. A kezdeményezést azonban azért kezdték ki egyes civil szervezetek, mert ennél is nagyobb szigort várnának a kérdésben a kormánytól.

„Egy weboldalra vezető QR-kód elhelyezése nem elegendő. A kompenzációs intézkedésekre kifejezetten utalni kell ugyanazon a reklámon, és meg kell említeni, hogy minden termék üvegházhatású gázkibocsátást okoz” – írta az egyik szervezet.

Borítókép: Pixabay/pasja1000

Olvasnál még hasonló cikkeket? Iratkozz fel hírlevelünkre!
Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!
Oldal Tetejére