A hazai kávékiskereskedelem közel negyedét már a kapszulás kiszerelés adja. A magyar kávépiac növekedésének motorja a szemes és a kapszulás kávé: az előbbi tavaly 13, az utóbbi pedig a kiskereskedelemben értékesített kávémennyiség 23 százalékát tette ki értékben. A Nielsen piackutató adatai szerint 2019-ben Magyarországon nagyjából 1200 tonna, azaz közel 170 millió darab kapszulás kávét értékesítettek, nagyjából 13,4 milliárd forintért.
A kapszulás kávé hazai piacán az áttörés 2018-ban következett be, amikor megjelentek a jól ismert márkák ilyen kiszerelései – emlékeztetett közleményében a Costa Coffee. A kapszulás kávék az állandó minőség mellett azért is népszerűek, mert egyszerű elkészíteni őket.
A kávé koffeintartalma nem egyezik meg a kávé erősségével – figyelmeztet a kávézólánc. A koffeintartalom leginkább az Arabica és a Robusta kávészemek arányától függ egy-egy csomagban. A Robusta akár kétszer annyi koffeint is tartalmazhat, mint az Arabica, az erősség pedig, amit számmal jelölnek a csomagoláson, az íz intenzitását mutatja. (Hvg.hu)
Borítókép: Feketén. Fotó: FreePhotos/Pixabay