Párizs egyértelmű célja, hogy Európa egyik leginkább biciklibarát városává váljon, 2026-ra pedig kerékpáros főváros lehessen. Anne Hidalgo, Párizs polgármestere, tavaly bejelentette, hogy 250 millió eurót fordítanak a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére.
A Plan Velo: Act 2 projekt keretében több ezer új kerékpártárolót létesítenek és több kerékpárutat is kiépítenek. A beruházás célja, hogy Párizs egyik végéből a másikba biztonságos körülmények között el lehessen jutni biciklin – írja a Roadster.hu.
2021-ben Párizsban több mint ezer kilométernyi kerékpárút volt, köztük körülbelül ötvenkét kilométernyi számított olyan ideiglenes bicikliútnak, amelyet a járvány idején jelöltek ki, később pedig véglegesítették. A francia főváros kerékpártárolóinak bővítése pedig különösen fontos, hiszen a statisztikai adatok szerint 2020-ban hét százalékkal nőtt a kerékpárlopások száma, és a biciklit nem használók nyolcvan százaléka úgy fogalmazott,azért nem ül kerékpárra, mert fél, hogy ellopják azt.
A kerékpáros forradalom első szakaszában Párizs már 150 millió eurót elköltött, a teljes projektet pedig az ökológiai és társadalmi átalakulás egyik alapvető pillérének tartják. Ekkor vezették be az autómentes napot is, amikor a személygépjárművek nagy részét kizárják a belvárosból. Helyüket a Champs-Élysées sugárúton a gyalogosok és kerékpárosok foglalják el.
Borítókép: Pixabay/ Skitterphoto