A Volkswagen beszámolója szerint jövőre a német autógyártó norvégiai autóeladásait 90 százalékban az elektromos járművek fogják adni, 2023-ra pedig teljesen eltűnnének a dízel – és benzinmeghajtású Volkswagenek a skandináv országban – írja a Portfólió.hu
Hogy miért éppen Norvégiában terveznek ilyen gyors léptékű elektromosítást a Volkswagennél, annak az oka a norvég energiapolitikában keresendő.
2025-re a skandináv ország a világ első olyan államává szeretne válni, ahol végleg megszüntetik a fosszilis energiával működtetett autók értékesítését.
Az olajexportőr ország adópolitikája is reflektál erre a célkitűzésre, az akkumulátorral működtetett autók eladásait ugyanis nem terheli náluk különadó, mint a dízel – és benzinmeghajtású járművek esetében. Ez az energiapolitika tulajdonképpen az elektromos autógyártással kísérletező nemzetközi autógyártók legkedveltebb helyévé tette a norvég autópiacot.
Látszik is az intézkedések eredménye, szeptemberben ugyanis az össze autó értkékesítésének 61,5 százalékát az elektromos járművek adták. A hivatalos adatok szerint, ez új rekordot jelent; a 2019-es évben ez az arány „mindössze” 42,4 százalék volt. A Volkswagen várva-várt ID.3-as modelljének debütálása egészen elképesztő bevételt generált a vállalat számára a múlt hónapban, több autót adtak el a modellből a skandináv országban, mint a Tesla a Model 3-ból.
A 2021-re vonatkozó állami kiadásokról szóló tervezet alapján továbbra is megmarad az elektromos autók teljes adómentessége Norvégiában, ez kimondottan jó hír az érintett autógyártóknak.
A Volkswagen árfolyamát nem kímélte a koronavírus válság, jelenleg közel 22 százalékos mínuszban van a papír az idei év tekintetében, a márciusi mélypont után azonban komoly felpattanást tapasztalhattunk. Június közepe óta oldalazó trendcsatornában mozog az árfolyam, jelentős kitörés egyelőre egyik irányban sem történt.
Borítókép: Pixabay/Joenomia