A német állami támogatást élvező program célja, hogy a sofőröket megbarátkoztassák az önvezetés elterjedésével, megtörjék a vezetés monotonitását, fokozzák a vezetők éberségét, és biztosítsák a legoptimálisabb kapcsolatot a sofőr és járműve között. Ez mind a közlekedés biztonságát fokozná, amire nagy szükség van, hiszen Németországban az áruk háromnegyedét közúton szállítják, így nagy nyomás nehezedik a szektorra – írja az Autopro.hu.
Ha egy kamionsofőr túl fáradt, lassan reagál, vagy nem figyel eléggé, annak súlyos következményei lehetnek, ezek a tényezők pedig a hosszú műszakok, monoton útszakaszok és a folyamatos időnyomás mellett fokozottan fennállnak. Az automatizált vezetési funkciók megoldást kínálnak a problémára – figyelmeztetik a járművezetőt a különböző veszélyes helyzetekre és segítenek megoldani azokat.
A fejlődő technológia egyre inkább képes felismerni a monoton, fárasztó helyzeteket is, azonban az embernek továbbra is kulcsszerepe van bármilyen szintű önvezetés esetén is, be kell tudnia avatkozni, ha szükséges.
Az asszisztens az út, a jármű és a vezető körülményeit folyamatosan figyelve beállítástól függően különböző másodlagos elfoglaltságokat kínálhat fel a vezetőnek, mint például: üzenetek írása, zenehallgatás, filmnézés, útiterv készítése, vagy testmozgás. A rendszernek megbízhatóan kell értelmeznie az adott forgalmi helyzetet, miközben a vezető állapotát is pontosan fel kell tudnia mérni.
A borítókép illusztráció: Pixabay/Pexels