Miért építünk nagy házat, miért halmozunk fel tárgyakat, bigyókat és kütyüket? Miért akarunk messzire utazni? Mi ennek a környezeti ára? Hogyan lehet úgy élni, hogy kevés terhelést okozzunk a Földnek? Milyen a minimalista életmód? Hogyan lépjünk ki a fogyasztói társadalom béklyóiból? Mi az a memetika? A katasztrofistáknak higgyünk, vagy a technooptimistáknak? Milyen életmóddal hagyhatunk elfogadható környezetet unokáinkra? Mi az a mélyalkalmazkodás? Mi a polikrízis – mit lehet tenni? Mindezekről, s még sok másról is szó esett a március 26-i Klímaklubban.
Ami még szóba került:
- A vásárlásnál legyen a három legfontosabb szempont a minél természetesebb alapanyag, a tartósság és javíthatóság.
- Prepperség és újragondolás
- A pénz, az egy barátság helyettesítő.
- Nem igény, hanem szükség szerint vásároljunk!
- Hogyan lehet kikerülni a fogyasztói mókuskerékből?
- Nem vagyunk tisztában a vásárolt termékek, szolgáltatások erőforrás igényével, ökológiai lábnyomával. Nincs ilyen képzés, a reklámok erről hallgatnak.
- 4K készségfejlesztés: kritikus gondolkodás, kreativitás, kooperáció, kommunikáció, és kreálás/teremtés.
- Lehetünk önellátóak?
A házigazda Szilágyi László, a Megújuló Magyarországért Alapítvány kuratóriumi elnöke volt. Beszélgetőtársai:
Kimmel Hajnalka, fenntarthatósági menedzser és marketing szakember,
Mészáros László, közhasznú szervező és informatikus.
A felvételt készítette és szerkesztette: Sarkadi Péter
A témához kapcsolódó írások:
“Nem növekedés-központú gazdasági alternatívák: a fenntartható életmód felé való átmenet szakpolitikai lehetőségei”
by Gábor Király 2013
Önként vállalt egyszerűség – Elgin, Duane: Voluntary Simplicity 1993
Alternatív gazdaság lexikon: Önellátási tippek, javaslatok
Cassandra program környezeti ellenállósági tesztkérdések
Wikikönyvek: Minimalizmus kis könyve
A felvételt készítette és szerkesztette és borítóképet fotózta: Sarkadi Péter