Április 11-én, hétfő reggel 6 órakor megnyílik a gépjárműforgalom előtt a Margit híd és az Eötvös tér közötti teljes útszakasz, valamint mindkét irányban használható lesz a Jane Haining rakpart a Lánchíd és az Erzsébet híd között, köszönhetően annak, hogy elkészült a város egyik elöregedett ivóvíz-főnyomócsövének cseréje a pesti Duna-part érintett szakaszain. A BKK közleménye.
Az id. Antall József rakparton, valamint a Jane Haining rakparton is a végéhez ért az ivóvízvezeték-építés: sikeresek voltak a nyomáspróbák, elkészült a nyomvonal burkolatának helyreállítása, jelenleg pedig az útburkolati jeleket festik fel. A műszaki átadás-átvétel folyamata a tervezettnél korábban, április 10-ig lezárul, így április 11-től, hétfőtől ismét szabad az út a gépjárművel közlekedők előtt a pesti alsó rakparton a Margit híd és az Eötvös tér között, illetve tovább az Erzsébet hídig.
Április közepén kezdődik a munka a Jászai Mari tér és a Markó utca között
A Fővárosi Vízművek saját forrásból végzi a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezeték cseréjét. A Lánchídtól északra tavaly augusztus 23-án, délre pedig november 6-án kezdődtek a munkák. A régóta esedékes rekonstrukció a Fővárosi Önkormányzat pesti alsó rakpartot érintő projektjeivel összehangoltan valósul meg, a Vízművek szakemberei úgy szervezték a munkákat, hogy sokkal rövidebb a Budapesten élők és közlekedők számára kényelmetlenséggel járó lezárások ideje.
Az id. Antall József rakparton, valamint a Jane Haining rakparton befejeződött ivóvízvezeték-építési munkák után a Széchenyi rakparton (a Jászai Mari tér és a Markó utca között) április 19-én kezdődhet a főnyomócső cseréje, és előreláthatólag 2022. negyedik negyedévében fejeződik be. Az azt követő ütemben,
az Erzsébet hídi csomópontnál várhatóan idén júliusban indulnak a munkák.
Az Apáczai Csere János utcában még a tavasszal kezdődhet a távhővezeték-építés, a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás folyamatban van, várhatóan áprilisban kötik meg a vállalkozási szerződést. A beruházás a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. (BKM) lebonyolításában valósul majd meg.
Élhetőbbé tesszük Budapestet: folyamatosan fejlődik az alsó rakpart
A szükséges tervezési feladatok elvégzését, a kivitelezési forrás biztosítását, valamint a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás sikeres lezárását követően indulhat a RAK-PARK projekt, amely a pesti Duna-part Kossuth Lajos tértől Fővám térig tartó szakaszát tenné élhetőbbé. Cél, hogy növekedjenek a városi parkjellegű zöldfelületek, és közelebb kerüljenek a városlakók a vízparthoz. Az első ütem az id. Antall József rakpart és a Március 15. tér között, a második pedig délre, a Fővám térig valósul meg, ezeknek a tervezése folyamatban van.
A tervezés elindításával a Széchenyi István tér felújítása felzárkózik a pesti rakpartok megújításához. A projekt részeként megvalósul a Széchenyi rakpart Széchenyi István tér és Garibaldi utca közötti szakaszának területrendezése is.
Fontos szempont a tervezés során, hogy egy vonzó, élhető Duna-parti szakasz létesüljön.
A rakpartok fejlesztése több lépésben történik meg: már korszerűsítették a pesti alsó rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszát, ahol gyalogos sétányt és fasort alakítottak ki az útpálya, valamint a Duna között. A projektnek köszönhetően megszűntek a kihasználatlan felületek, zöldebbé vált a partszakasz. A látkép, valamint a világörökségi helyszín nem sérült, sőt az új sétánynak köszönhetően a dunai panorámában gyönyörködhetnek az odalátogatók.
Kiemelt kép: BKK