Elindultak az alacsonypadlós, korszerű, a 21. századi közlekedéshez méltó CAF-villamosok a felújított 50-es vonalán Budapesten – jelentette be a főpolgármester csütörtökön a villamos Határ úti végállomásán tartott sajtótájékoztatóján.
Karácsony Gergely úgy fogalmazott, a jövőbe vezető út a minőségi közösségi közlekedésen keresztül vezet. Megjegyezte: nemcsak a belső, hanem a külső kerületek is szenvednek az átmenő forgalomtól, attól, hogy naponta több százezer autó érkezik a városba, és ennek az egyedüli alternatívája, ha a közösségi közlekedés színvonalát versenyképessé teszik a gépjármű-közlekedésével.
Hozzátette, ezért fontos, hogy az 50-es villamos vonalán elindultak szeptember 1-jén az alacsonypadlós CAF-járművek, ezzel ugyanis akadálymentessé teszik a villamosjáratot, és talán visszaadják a közösségi közlekedés népszerűségét, amelyet a koronavírus-járvány idején részben elveszítettek.
Emlékeztetett: számos, a dél-pesti régió közlekedését érintő fejlesztés van folyamatban, például a 3-as metró felújítása és a Határ úti metrómegálló aluljárójának akadálymentesítése. Felidézte azt is, a Fővárosi Közgyűlés biztosította a 14 évnél fiatalabbak ingyenes közösségi közlekedését, és reményét fejezte ki, hogy a tanév első napján is sokan választották közülük ezt a lehetőséget.
Karácsony Gergely kifejtette: Budapestnek, Magyarországnak és az egész világnak szembe kell néznie az energiaválsággal, a megélhetési és klímaválsággal, és ilyenkor fontos minden fejlesztés, amely a fenntarthatóságot, az energiatudatosságot, az energiaforrások tudatosabb használatát segíti elő.
Felhívta a figyelmet arra, hogy fontos megbecsülni a fejlesztéseket, amelyeket a háború és a háború által generált és mélyített válságok idején a főváros, erejét megfeszítve, el tudott érni. Elmondta: a fővárosi önkormányzatnak 51 CAF-villamos megvásárlására van szerződése, és „minden követ megmozgat”, hogy forrást találjanak a beszerzésükre. Hétfőn tárgyal Navracsics Tibor területfejlesztési miniszterrel – folytatta -, és reményét fejezte ki, hogy szót tudnak váltani arról is, ha megérkeznek az európai uniós források, azt fel tudják-e használni a CAF-villamosok beszerzésére.
Az 50-es villamos vonalán több helyen átépültek a megállók, felújították a vágányokat és az áramellátási rendszert, hogy azon a vonalon is tudjanak közlekedni. (MTI)