4311 új villanyautó állt forgalomba 2021-ben Magyarországon – derül ki a Datahouse legfrissebb számaiból. Ez 41,53 százalékos növekedés a 2020-as számokhoz képest, ami két ok miatt is dicséretes. Egyrészt összességében az új személyautók eladásai 4,77 százalékkal csökkentek tavaly (ebben minden hajtáslánc benne van), másrészt ez a közel másfélszeres piacbővülés felülmúlta az elektromos autók értékesítéseit korábban mesterségesen felpörgető állami támogatás által indokolt mértéket – írja a Vezess.hu.
A kereskedők szerint nagyjából fél tucat különféle oka van a mai Magyarországon annak, hogy jellemzően miért vásárolnak a cégek és a természetes személyek elektromos hajtással autót. Ezek egy része régóta létező előny, mások tavaly járultak hozzá a várakozásokat felülmúló 2021-es növekedéshez:
- a többmilliós állami támogatás a magánszemélyektől a taxisokig
- a zöld rendszám, vagyis ingyenes parkolás a városok fizetős helyein
- a cégautós adókedvezmény
- a tavaly égig emelkedő benzinár miatt még nagyobbá vált az előny a fenntartási költségekben a belső égésű motorral hajtott járművekhez képest (plusz eleve kisebb a szervizigényük)
- a ma már széles modellválaszték, jelenleg 24 különféle márka kínál félszáznál is több elektromos személyautót
- eközben lecsökkent a vételár-különbség a hagyományos hajtáslánccal hajtott személyautókhoz képest, amelyek több ok miatt (CO2-kvóták, fejlesztések stb.) drágultak, míg a villanyosok ára valamelyest mérséklődött (legalábbis egyes szereplők komoly akciókat is megengedtek maguknak tavaly)
- és természetesen vannak a közvetlen károsanyag-kibocsátás nélküli járműhasználatot a környezet óvása érdekében választó vásárlók is a cégek és a családok között egyaránt.
- Borítókép: Pixabay/ Joenomias