Az elmúlt két évben a 10 milliárd forintot meghaladó forgalmú magyar vállalkozások mindössze 37 százaléka jelentkezett innovációkkal, míg a közepesnek mondható 2-4 milliárdos és 4-10 milliárdos cégek 46 és 43 százaléka fejlesztett új szolgáltatást vagy terméket – közölte a K&H az MTI-vel csütörtökön.
A kutatásban, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevételű magyar cégek elmúlt két évben megvalósított fejlesztéseit vizsgálta, azt is megállapították, hogy a 300 millió és 1 milliárd forintos forgalmú cégeknek csak 25 százaléka szélesítette a kínálatát újdonsággal.
A közleményben idézik Németh Balázst, a K&H innovációs vezetőjét, aki elmondta, hogy
a visszafogott fejlesztési kedvet részben a koronavírus-járvány nyomán kialakult bizonytalan környezet okozhatta,
amely “szuperóvatossá” tette a cégeket. Megjegyezte, hogy a felmérés szerint az elmúlt két évben bevezetett szolgáltatások és termékek az érintett vállalkozások bevételeinek 20 százalékát adják.
A innovációs index megállapításai alapján a fenntarthatóságot nézve is van még hova fejlődni, mivel csak a cégek 32 százaléka hajtott végre olyan fejlesztést, amely a környezetre kedvező hatással van. Ez főként az iparban érdekelt vállalatokra volt jellemző a közlemény szerint.
Kiemelt kép: Pixabay