Drágulás és várakozás az autópiacon

Bár a legtöbb autógyártó különféle munkacsoportokkal keresi a chipeket a világpiacon, a félvezetők hiánya miatt egyre többet kell várni az új autókra. Bizonyos márkák esetében az egy évet is meghaladhatja a várakozási idő, de a fél év teljesen általános jelenség. Ezzel párhuzamosan folyamatosan nő a használt autók ára – írja az Autopro.hu.

A chiphiány már hosszú ideje meghatározó téma a járműiparban, azonban az autóvásárlók most kezdik igazán a bőrükön érezni a jelenséget – szinte semmilyen akcióval nem találkozni autóvásárláskor, de ez még csak a kisebbik rossz. Teljesen megszokottá vált, hogy 3-6 hónapot kell várni egy új autóra a rendelést követően, sőt, a prémium szegmensben a kilenc hónap az általános várakozási idő, ami felkúszhat akár egy évre is – foglalja össze a helyzetet Marcus Weller, a Német Gépjárműipari Szövetség szakértője.

Német szakértők – és a legtöbb autógyártó – szerint a helyzet idén már biztosan nem javul, ahogy várhatóan 2022 első néhány hónapjában is ki fog még tartani a chiphiány. Az optimistább becslések szerint a jövő év második felére már érdemben javulhat a helyzet.

Az új autókra való várakozás, illetve a kínálathiány nem túl meglepő módon a használt autók árának növekedéséhez vezetett. Ez a tendencia globálisan megfigyelhető, különösen a néhány éves autók ára nőtt meg. Németországban a hároméves, benzines autók iránt a legnagyobb a kereslet, és ezen autók ára nagyobb ütemben nő, mint az új autóké.

Borítókép: Pixabay/ Didgeman

Olvasnál még hasonló cikkeket? Iratkozz fel hírlevelünkre!
Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!
Oldal Tetejére