Élre tört a Suzuki

Kezd magához térni az új autók piaca hazánkban. Bár az első féléves adatok szerint még nem értük el a 2019-es szintet, de a tavalyit már sikerült túlszárnyalni – írja az Infostart.hu.

Az év első hat hónapjában összesen közel 65 ezer új személyautót adtak el Magyarországon – derül ki a Datahouse kimutatásából. Tavaly ilyenkor valamivel 56 ezer alatt állt a számláló, 2019-ben viszont majdnem 75 ezernél tartott.

Az újonnan forgalomba helyezett személyautók 46,73 százaléka sorolható az SUV-k közé. A három legnépszerűbb kategóriának a crossoverek, a kompakt vagy alsó-középkategóriás autók és a kompakt SUV-ok számítanak.

Ami a márkákat illeti, tavaly ilyenkor még a Toyota volt a legnépszerűbb, idén januártól június végéig azonban már ismét Suzukiból fogyott a legtöbb, az összes eladott személyautó 14,85 százaléka. Csak a Suzukinak sikerült két számjegyű szeletet kiharapni az újautó-piac nagy tortájából, a második helyezett Toyotának 9,89 százalék jutott. A dobogó harmadik fokára még a Ford fért oda, megelőzve a Kiát és a Škodát.

Nagyot esett vissza az előző esztendő azonos időszakához képest a Volkswagen: tavaly ilyenkor bő ötezer eladott autóval másodikok voltak, most négyezer alatt maradva hetedikek, beszorulva a Dacia és a Fiat közé.

A prémiumgyártóknál a Mercedes előzte a BMW-t, az Audi elé pedig még a Volvo is befurakodott.

Borítókép: Pixabay/ AutoPhotography

Olvasnál még hasonló cikkeket? Iratkozz fel hírlevelünkre!
Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!
Oldal Tetejére