Gazdaság

A napraforgók megfigyelése alapján módosulhat a napelemtáblák tájolása Magyarországon

Az ELTE kutatói a napraforgók fénymaximalizáló viselkedését vizsgálták.

Válságra számítanak az építőipari szakemberek

83 százalékuk szerint még idén gondok várhatók.

Magyar startup forradalmasítaná a beltéri növénytermesztést

Pincegazdaságukban dolgoznak. Speciális lámpákkal, szivattyúkkal és légkondicionáló berendezésekkel alakítják ki a leveles zöldeknek, a mikrozöldségeknek és a fűszernövényeknek megfelelő környezetet többszintes polcrendszereken.

A magyar autósok többsége öt éven belül autót cserélne egy felmérés szerint

A felmérés szerint a megkérdezettek 26 százaléka vásárolna hibrid hajtású gépkocsit, kilenc százalékuk elektromost, nyolc százalék dízelüzeműt.

Az ígéretek szerint egyre hosszabb lehet az okostelefonok élettartama

A környezetterhelés mértéke a megújuló energiaforrások kihasználásától is függ, az okostelefonok gyártása ugyanis rendkívül sok áramot fogyaszt.

A magyarok többsége a műanyag palackok visszaválthatóságára szavazna

A műanyag mennyisége már olyan mértéket ölt, hogy a lakosság döntő része mindenképpen helyeselne egy olyan megoldást, ami a kidobásuk helyett azok begyűjtésére épül.

Már két CAF villamos jár hétköznap a 14-es villamos vonalán

Budapesten már több mint 100 alacsonypadlós villamos közlekedik, a kényelmes és modern járművekkel az 1-es, a 3-as, a 4-es, a 6-os, a 14-es, a 17-es, a 19-es, a 42-es és a 69-es villamosok vonalán lehet találkozni.

900 új biciklivel bővítik a Mol Bubit

Az elmúlt hónapban volt olyan időszak, amikor egyszerre 700 MOL Bubi kerékpárt használtak a városban, azaz ennyi volt egy időben mozgásban Budapest különböző pontjain.

A bécsi energiaszolgáltató több mint egymilliárd eurót fektet be a földgázt kiváltó projektekbe

A távhőnek is kulcsszerepet szánnak a város dekarbonizációjában, 2040-re Bécs hőigényének 56 százalékát távhő segítségével szeretnék fedezni.

Tizenhárom százalékkal nőtt a használtautó-import az első négy hónapban tavalyhoz képest

Az alkatrész- és segédanyaghiány továbbra is nehéz helyzetet teremt a gyártók számára, így a márkaszalonokban sok esetben továbbra is legalább fél évet kell várni a megrendelt új autókra.
Oldal Tetejére