Borsos János és Lőrinc Lilla művészpáros Fear not the Heat Ahead, it’s the Fire that Follows címre hallgató kiállítása június 25-ig volt látható a berlini Eigen+Art Lab-ben, a kísérleti projektek számára fenntartott projekt galériájában.
Az artportal beszámolója szerint jórészt korábbi projektekből átmentett műveket friss elemekkel ötvözve, új összefüggésrendszerbe helyezve jött létre a komplex referenciahálóra építő installáció. Megjelennek az európai és transzatlanti kultúra pokolábrázolásai is, új köntösbe zárva, de a poszthumanista és metamodern filozófiai diskurzus elemei is megjelennek a kiállításon. Vékony csontvázkar Jézus Krisztus feliratú baseballütővel, a reneszánsz homonculus alkimista hagyomány és a robotika ötvözése egy szoborban, Biblia-fanfiction és egy popkulturális referenciákkal megrendezett térkompozíció.
A Borsos Lőrinc művésznév alatt alkotó páros a kulturális hagyományok poklainak közös elemeit is megragadják.
A Hungary Shaped Black Square, a You Are All High Priests és a Self Critical Portrait című alkotások szerzői a bevonás és meghökkentés eszközével hívják fel a figyelmet a közelgő katasztrófára.
Meghatározó eleme még a kiállításnak a Dániel és Nabukodonozor történet parafrázisa. A bibliai történet Babilon királyáról szól, aki három fogságban élő zsidó ifjút tűzbe vet, amiért nem hajtottak térdet aranyszobra előtt. A próféta és két társa angyali közbenjárással megmenekülnek. Nabukodonozor, Babilon királya ezután évekre megőrül, mielőtt visszanyerné józan eszét. A Borsos Lőrinc művészpáros a modern ember hübriszének ontológiai milyenségéről is gondolkodik.
Kiemelt kép: Pixabay