Íme a Balaton bámulatos arca, a Kékszalag – képeken elmesélve

A versenyre nevezett 516 hajóból 456 teljesítette az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyet (saját 2014-es rekordját megdöntve) 7 óra 13 perc 21 másodperces idővel a Józsa Márton vezette Raiffeisen Fifty-Fifty nyert meg. A limitidőn belüli utolsó befutó szombat reggel 4 óra 42 perckor az Erdélyi Dániel kormányozta Prevento lett, a legénységet a célban a győztes a hagyományok szerint pezsgővel köszöntötte.

A Fifty-Fifty – egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán – az általa 2014-ben felállított 7 óra 13 perc 57 másodperces pályacsúcsot döntötte meg 36 másodperccel.

Józsa Márton Miklós katamaránja, a Raiffeisen Fifty-Fifty a célba érkezik Balatonfüred közelében július 14-én. A hajó rekordidõ, 7 óra 13 perc 21 másodperc alatt teljesítette a mintegy 155 kilométeres távot. Fotó: MTI/Vasvári Tamás

Mint a távirati iroda beszámol róla, az élen végző hajó legénységének tagjai Józsa Márton kormányos mellett Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Dénes Bence Dániel, Erőss Loránd János és Józsa-Kovács Attila. Józsa Márton hajója harmadik győzelmét aratta a versenyen 2012 és 2014 után.

A Raiffeisen Fifty-Fifty kormányosa, Józsa Márton Miklós a célba érkezés után Balatonfüreden. Fotó: MTI/Vasvári Tamás

Az M4 Sport csatornának nyilatkozó Józsa Márton a kedvező széljárást emelte ki, amelynek köszönhetően

a Raiffeisen Fifty-Fifty a rajt után egyből az élre tört, és később is el tudott lépni az üldözőktől.


A második helyre a Team Kaáli futott be 8 óra 1 perc 20 másodperc alatt, a legénysége Virág Flóra Anna kormányos, Belle Örs, Tisóczki Ferenc, Sallai Gábor, Kadlecsik Márton, Bödör Gergely és Kugler Nándor.

A Virág Flóra kormányos által vezetett Team Kaáli katamaránja a vonyarcvashegyi Szent Mihály-kápolnától fotózva. Forrás: MTI/Varga György

A harmadik a Prospex Delta lett 8 óra 2 perc 21 másodperccel. A hajó legénysége: Kaiser Kristóf kormányos, Rauschenberger Miklós, Munka Márton, Szigeti Stacey Dániel, Dávid Dániel, Weidinger György és Sellei Bence.

Negyedik lett a tavalyi győztes Vándor Róbert vezette RSM (8 óra 3 perc 55 másodperc),

míg az ötödik helyre Petrányi Zoltán ért be az Audax Djangóval (8 óra 8 perc 27 másodperc). Hatodik a Behek István vezette Ribstory (8 óra 23 perc 05 másodperc), hetedik a Litkey Farkas vezette Process Solutions (8 óra 23 perc 46 másodperc), nyolcadik a Váradi Szabó János vezette Nanushka Forestay (8 óra 48 perc 34 másodperc).

Vándor Róbert katamaránja, az RSM Vonyarcvashegynél. Fotó: MTI/Varga György

Kilencedik a Kreskai György vezette Triniteam (9 óra 8 perc 45 másodperc), tizedik a Diószegi Zoltán vezette Poplart (10 óra 17 perc 30 másodperc) lett.

Király Zsolt kormányzásával a Raffica az összetett 13. helyén ért a célba, így az egytestű hajók között a leggyorsabb lett. Az ideje 11 óra 21 perc 16 másodperc.


A Magyar Vitorlás Szövetség MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a mostani rekorddöntés az ideális szélviszonyoknak köszönhető, a versenyen ugyanis jellemzően közepes-élénk szél fújt, ami kedvez a katamaránoknak. Holczhauser András, a szövetség főtitkára szerint minden versenyen “benne van a pakliban” a csúcsdöntés, és bár az elmúlt éveket gyenge szél jellemezte, most jobban jött ki a lépés.

Oroszlán Péter hajója, a Principessa Balatonfüred közelében. Fotó: MTI/Vasvári Tamás

Úgy fogalmazott: a Balatonon vitorlázó, számos nagy versenyen megjelenő korszerű katamaránokkal akár 5 óra alatt is teljesíthető a táv, ez jelenleg a lehetséges legjobb idő, tehát van még tér a jövőben újabb rekordokra.

A Raiffeisen Fifty-Fifty Balatonfüred közelében. Fotó: MTI/Vasvári Tamás

A verseny honlapján számoltak be arról, hogy csütörtök délelőtt Balatonalmádi előtt egy manőver közben elsüllyedt egy hajó. Az Anibel kapitánya, Pető Béla a szervezőknek megerősítette, hogy a balesetben nem sérült meg senki. Pénteken hajnali fél kettő körül pedig a tihanyi kikötőnél borult fel a Szamuráj Jack nevű hajó, az öttagú legénységet kimentették, senkinek sem esett baja.     

A tókerülő versenyre 516 hajó nevezett idén, fedélzetükön több mint 2500 vitorlázóval.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg.

Behek István katamaránja, a Ribstory. Fotó: MTI/Vasvári Tamás

A hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út várt, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével haladtak, és Keszthelynél fordulva tértek vissza Balatonfüredre.

https://www.facebook.com/M4Sport.hu/videos/782067602797097

Kiemelt kép: MTI/Vasvári Tamás

Olvasnál még hasonló cikkeket? Iratkozz fel hírlevelünkre!
Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!
Oldal Tetejére