A cég azt akarja, hogy 2025-re már mindenki a saját bögréjéből kortyolhassa a kávéját, ha nem vitt magával, akkor meg bérelhessen egyet.
A Starbucks azt szeretné, ha 2025-re minden vásárló használhatná a saját bögréjét, vagy kölcsönkérhetne egy kerámia- vagy egy újrahasználható to-go bögrét – írja a Hvg.hu a CNN-re hivakozva. A cikk szerint a cég a jövő év végére az Egyesült Államokban és Kanadában minden Starbucksban lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy saját bögréjüket használhassák.
A papír-, illetve műanyag poharukról azt mondta a Michael Kobori, a Starbucks fenntarthatósági vezetője, hogy felemás a viszonyuk hozzájuk. Egyrészt ezek a cég azonnal felismerhető szimbólumai, másrészt viszont az eldobható társadalomé is.
Mint mondta, amikor eldobják a poharakat, azok a szeméttelepeken végzik, vagy szemétként az utcákon landolnak. Néhányat talán újrahasznosítanak, de az újrahasznosítás nem tökéletes megoldás, az újrahasznosítható tárgyak még mindig a hulladéklerakókban végzik – tette hozzá.
Az eldobható poharak fokozatos kivonása érdekében a Starbucks egy kölcsönzős pohárprogramot is tervez, amelyben a vásárlók letétet fizetnek egy tartós pohárért, amelyet használat után visszavisznek.
Amelia Landers termékélményért felelős alelnök elmondta, kifejlesztettek egy új poharat, amelynek nagyon alacsony a környezeti lábnyoma, könnyű polipropilénből készült, újrahasznosítható, és 100 egyszer használatos eldobható poharat tud helyettesíteni.
A tesztelés során a vásárlók 1 dolláros letéti díjat fizettek, és az üzletben elhelyezett intelligens kukába kellett visszavinniük a poharat, hogy visszakapják az egy dollárjukat.
Borítókép: Pixabay/ Engin_Akyurt