Felmérték a tápszergyártók etikátlan reklámfogásait

A WHO és az UNICEF friss, közös felmérésében megkérdezett szülők és várandós nők több mint fele állítja, hogy ki van téve a tápszergyártó cégek olyan etikátlan marketing módszereinek, amelyeknek a jelentős része megsérti a nemzetközi előírásokat. A Szoptatásért Magyar Egyesület szerint a szoptatás, mint biológiai norma, számos jótékony hatással bír mind a gyermekek, mind az édesanyák rövid és hosszú távú egészségi állapotára és hazánkban is erős védelemre szorul.  Az UNICEF Magyarország és a Szoptatásért Magyar Egyesület közös nyilatkozatban áll ki a csecsemők anyatejes táplálása és a szoptatás mellett – írja az Nlc.hu. 

A „Hogyan befolyásolja a tápszerek marketingje a csecsemők táplálásával kapcsolatos gyakorlatot” című jelentéshez a kutatók nyolc országban kérdeztek meg szülőket, várandós nőket és egészségügyi dolgozókat.  A jelentés feltárja azokat a szisztematikus és a szervezet szerint etikátlan marketingmódszereket, amelyekkel a jelenleg 55 milliárd dollár értékű tápszer ipar befolyásolni próbálja a szülők csecsemőtáplálással kapcsolatos döntéseit.  

Borítókép: Pixabay/ badarsk

Olvasnál még hasonló cikkeket? Iratkozz fel hírlevelünkre!
Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!
Oldal Tetejére