Rekordszámú, mintegy félmillió ember jelentkezett a Veganuary elnevezésű kihívására, vagyis arra, hogy egy hónapig csak növényi eredetű ételeket fogyasztanak. Az idei kampányra csaknem dupla annyian jelentkeztek, mint 2019 januárban – írja a Magyarmezőgazdaság.hu.
A kihívására jelentkezők egynegyede az Egyesült Királyságban él. A kampányt a brit szupermarketek egy része – köztük a Tesco – is népszerűsíti, míg az Aldi, az Asda és az Izland saját honlapjukon osztanak meg információkat és recepteket a kihíváshoz kapcsolódóan.
Egy új kutatás a hús növényi alapú alternatíváiról – így például a zöldségburgerekről és zöldségkolbászokról- azt mutatja, hogy mind többen nyitottak az ilyen jellegű újdonságok kipróbálására.
A közel háromezer fogyasztó megkérdezésével készült felmérés szerint a növényi eredetű húspótló termékeket kipróbálók aránya 2020 március és november között 48% -ról 53% -ra emelkedett az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Németországban.
A tanulmányból az is kiderül, hogy az ilyen termékeket kipróbálók fele, később is vásárol belőlük, legalább hetente egyszer.
Borítókép: Pixabay / Free-Photos