A külsős szolgáltatók háttérbe szorulásával a BKV ismét monopolhelyzetben láthatja el a buszos tömegközlekedési feladatokat, ha megvalósul az erre vonatkozó fővárosi terv. Ehhez első körben forrást kellene teremteni, a BKK–BKV-páros már kért is ajánlatokat a pénzintézetektől – írja a vg.hu.
Harmincmilliárd forintos hitelkeretet nyitna a főváros új járművek beszerzésére, ebből az összegből kizárólag buszokat vásárolnának, 380 darabot.
A fejlemények előzménye a BKK és a BKV között létrejött megállapodás, amely kijelöli a budapesti buszstratégia jövőbeni irányait: visszaállhat az a korábbi állapot, hogy a BKV monopolhelyzetben látja el a buszos tömegközlekedést, a külsős szolgáltatók háttérbe szorulnak
Az elképzelés megvalósulásához hátravan több engedélyezési lépcsőfok, és a fővárosi közgyűlésé mellett a kormányzat jóváhagyására is szükség van.
Ha az eredeti forgatókönyvnek megfelelően halad a folyamat, március végére lehetővé válhat a szerződés megkötése a hitelfelvétel kapcsán. A kölcsönből vásárolt buszok némiképp költségesebbek, mint ha a BKK megrendelné a szolgáltatást, ráadásul ebben az esetben a banki finanszírozás sem terhelné a fővárost, ám ezzel elérhető a buszpark fiatalítása.
Borítókép: MTI/Szigetváry Zsolt