Ugrásszerűen nőttek az organikus élelmiszerek és italok eladásai az Egyesült Királyságban a koronavírus-járvány és a kijárási korlátozások alatt – számolt be a Nielsen piackutató cég eredményeiről a The Guardian. Így az elmúlt évek adatainak tükrében kétszer akkorát nőtt a szegmens, mint amekkora növekedésről a hagyományos termékek esetében beszélhetünk.
A Hvg.hu által szemlézett cikk szerint 2016 decembere óta most nőtt a legnagyobbat a brit szupermarketek forgalma: idén január óta a bio banán, csirke, tojás és bor vezeti az eladásokat.
A Nielsen adatai szerint az organikus ételek és italok eladásai 6,1 százalékkal nőttek – azaz majdnem megduplázódtak a hagyományos termékek 3,2 százalékos növekedéséhez képest 2020 május végéig.
„Az organikus mezőgazdaság egész rendszere a talaj táplálásáról, a biodiverzitásról és a Földünkről szól. A koronavírus-járvány miatt egyre több ember kezdte el értékelni azt, honnan is származnak az élelmiszereink és egyre többen kezdtek el például zöldségeket termeszteni a kertjükben. Ez a legjobb pillanat arra, hogy az organikus gazdálkodás előnyeiről beszéljünk” – nyilatkozta a lapnak Louisa Pharoah, az organikus termékek tanúsításával is foglalkozó Soil Association civil szervezet munkatársa az eredményekről.
Borítókép: Pixabay/StockSnap