A rendszeres muncholókat már fekete öves ételmentőnek nevezik

Másfél év alatt 180 ezren töltötték le a Munch ételmentő applikációt. A magyar fiatalok által kifejlesztett startup megoldást kínál arra, hogy a vendéglátóhelyek és boltok kedvezményesen értékesítsék az el nem adott, de jó minőségű ételeket. Közös programot is kialakítottak a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel a nélkülözők megsegítésére, és a háborús menekültek számára is gyűjtenek adományokat. Interjú Wettstein Alberttel, a cég társalapítójával.

Számítottak ilyen gyors sikerre?

Egyik kollégám kiszámolta, hogy mennyit jelent a másfél év alatt megmentett 120 ezer adag étel, és arra jutott, ha ez mennyiség lebomlott volna egy szeméttelepen, ugyanannyi káros anyagot bocsátott volna ki, mintha egy kocsival negyvenszer megkerültük volna a Földet. Éves összevetésben tízszeresére nőtt a forgalmunk, felívelő szakaszban vagyunk, de rengeteg olyan étterem van még Magyarországon, akikkel még nem alakítottunk ki partneri kapcsolatot.

Egytálétel. Fotó: Munch

Igényel további fejlesztést az applikáció?

Természetesen. Húszezer tagja van a Facebook-csoportunknak, ők folyamatosan küldik a véleményeiket, ötleteiket. Már nem nekünk kell kitalálnunk a világmegváltó ötleteket a fejlesztésben, csak tartani kell a lépést a nagyközönséggel.

Eddig 180 ezren töltötték le a Munch alkalmazást, azaz minden ötvenedik ember, de ez még nem jelenti azt, hogy automatikusan is igénybe tudják venni a szolgáltatást, ahhoz a felhasználó közelében kell lenni egy partnerétteremnek is.

Cél a felvevőpontok sűrítése?

Tizenkilenc városban vannak partnereink, de hamar rájöttünk arra, hogy annak semmi értelme sincs, ha az ország különböző pontjain egy-egy étterem csatlakozik hozzánk, az ideális, ha a felvevő pontok koncentráltan helyezkednek el. Folyamatosan mérjük, hogy melyik kerületben van ránk igény, és az mondható, hogy a fővárosban elértük a kritikus sűrűséget. Jól állunk Szegeden és Debrecenben is.

Csapatmunka. Fotó: Munch

Mi a célja az Élelmiszerbankkal kialakított közös programnak?

Muncharity néven fut, lényege, hogy nélkülöző családok ajándékként juthassanak a pazarlástól megmentett ételekhez. A beérkező adományokból feltöltjük a regisztrált családok Munch-tárcáit, amivel ingyen tudnak Munch csomagokat foglalni és átvenni. Eddig megközelítőleg háromezer adag ételt tudtunk nélkülözők asztalára juttatni a partnerszervezetek segítségével.

Most azt vizsgáljuk, hogyan tehetnénk ezt a lehetőséget elérhetővé a kárpátaljai menekülteknek, akik tartósabb ideig a fővárosban, vagy más Munch-partnerekkel rendelkező településen tartózkodnak.

Ahhoz, hogy a MunCharity-vel fenntartható támogatást tudjunk biztosítani a hazai nélkülözőknek, vagy az itt tartózkodó háborús menekülteknek is, rendszeres támogatókat kell találnunk.

Megmentve. Fotó: Munch

Külföldi piac?

Erdélyben Marosvásárhelyen és Kolozsváron már működünk, de érezhető, hogy külföldön minden nehezebb, de a közeljövőben további helyszínekre is el akarunk jutni.

Lesznek új helyszínek?

Várhatóan igen, de nem akarjuk még elkiabálni. A régiós növekedés a cél, több külföldi piacon kell egyszerre bizonyítanunk. Az orosz-ukrán háború miatt kicsit át kell alakítanunk a stratégiánkat.

Hányan dolgoznak a Munchnál?

Több mint 18 ember dolgozik ezen a projekten és folyamatosan bővül a csapat, de egyelőre még csak néhányunknak ez a főállása. A terjeszkedés időszakában még rengeteg befektetőt kell bevonnunk, hogy rentábilisan működjünk.

Kitart a kezdeti lelkesedés?

Igen, de át kellett konvertálni profizmussá. Cégszerűen kell működnünk, kialakított munkaidővel, eltervezett folyamatokkal, szabályozott kommunikációval.

Gyors ütemben bővülünk, éppen egy tucat álláshirdetésünk fut.

Ahhoz, hogy az új tagok megértsék a szoftver működését, és a csapat szellemiségét, mindent le kellett dokumentálni. Miközben ezt megtettük, rájöttünk, hogy a legnagyobb értékünk az egymás közötti kapcsolataink.

Wettstein Albert

Vannak törzsvendégek?

A rendszeres muncholókat fekete öves ételmentőknek nevezzük, az ő részükre kialakítottunk egy kisebb csoportot is a közösségi médiában, ahol közvetlenül tudunk kommunikálni.

Ez nem egy arctalan szolgáltató cég, itt vannak személyes kapcsolatok.

Hogy lehet valaki fekete öves?

Tízszer kell hozzá muncholni.

A járvány vége visszavetheti a céget?

Nem hiszem. Mi a pandémia közben alakultunk, és nem hasonlítunk azokhoz a vállalkozásokhoz, amelyek a tilalmak okozta élethelyzetből tudtak profitálni, mint például a házhoz szállítók. Sőt, arra számítok, hogy a tilalmak feloldása tovább erősíti a pozíciónkat.

Borítókép: Munch

Olvasnál még hasonló cikkeket? Iratkozz fel hírlevelünkre!
Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!
Oldal Tetejére