A Magyarországon megvásárolt élelmiszerek több mint negyedét dobják ki a szemétbe, ennek nagy része készétel. Ráadásul egyes élelmiszerek, például az alma, a narancs vagy a körte, megfelelő, hűtött tárolásával csökkenthető lenne a pazarlás. A hűtést igénylő élelmiszerek megfelelő tárolásával akár évi 600 ezer forintot is lehetne spórolni. A koronavírus járvány miatti korlátozások sokakat tudatosabb bevásárlásra ösztönöztek, a Samsung legújabb kutatásából azonban kiderül, hogy a megvásárolt ételek tárolásában már kevésbé előrelátók a magyarok – írja a Magro.hu.
A hűtő és más konyhai tárolók nem megfelelő használata miatt a kukába kerülő élelmiszerek értéke akár 100 ezres nagyságrendű is lehet egy-egy háztartásban. A gyümölcsök vannak a legnagyobb veszélyben a magyar háztartásokban. A legtöbben rossz helyen tartják a körtét (76 százalék), az almát (86 százalék) és a narancsot (83 százalék) is. Ezeknek a hűtőben lenne a helyük, ahol tovább eltarthatóak.
A felmérés alapján a megvásárolt élelmiszerek sokkoló mennyiségét, 29 százalékát dobják ki hasonló okokból a magyarok évente, így akár 597 580 forintnyi étel is a kukába kerülhet háztartásonként.
Az adatok szerint legnagyobb arányban a fűszernövények (38 százalék), a készételek (37 százalék) és a szószok vagy öntetek (38 százalék) végzik a kukában. Még olyan drága, kényelmi termékek, mint a fagyasztott készételek is gyakran maradnak a hűtőben, így értékes helyet foglalnak, később mégis kidobják azokat.
Az olyan termékek, mint például a ketchup pazarlása két fő okra vezethető vissza. A felhasználók nehezen tudják eldönteni, hol tárolják, hiszen több mint negyedük (27 százalék) a hűtőn kívül tartja.
Felbontás előtt ez is jó megoldás lehet, a megkezdett üveget azonban mindenképpen hűtőbe kell tenni. A hasonló szószok és ízesítők csomagolásán ráadásul sokszor nem látható, mennyi maradt bennük, ami újra vásárláshoz és így a felesleg kidobásához vezethet. A megfelelő tárolás így nem csak a pazarlást csökkentheti, hanem a helykihasználást is hatékonyabbá teheti.
Borítókép: Pixabay/Pexels