Nincs szükség városi autópályákra és a lakosságot már a projekt céljainak meghatározásakor be kellett volna vonni. A teljes projekt felülvizsgálatára és újratervezésre van szükség ahhoz, hogy el lehessen dönteni: az Albertfalvai híd vagy a Galvani híd megépítése szolgálja Dél-Buda, Csepel és Dél-Pest lakóinak érdekeit – írja a Kiserdő Egyesület közleményében.
A Kiserdő Egyesület, a Telepesek, a Körtér – Környezettudatosak tere Újbudán és az Újbuda Védegylet szervezői egy nemrég tartott fórumon arról kérdezte a képviselőjelölteket, mit fognak tenni a Galvani-projekttel. A kormánypárti jelöltek meghívásuk ellenére nem jelentek meg az eseményen.
Nem végezték el azt a munkát, hogy meg lehessen mondani, hogy a három tervezett Duna-híd esetében melyikre mekkora valódi igény van, és melyiknek milyen hatásai vannak – mondta Arató Gergely, Kőbánya és Kispest ellenzéki színekben induló DK-s képviselőjelöltje.
Fontos, hogy kapcsolatokat létesítsünk, a dél-budai Duna-szakaszon 10 kilométeren át nincs átkelési lehetőség, azonban olyan hidakat akarunk, amik a helyi lakosság érdekeit szolgálják, amiket a Galvani híd kapcsán látunk terveket, azok felháborítóak és veszélyesek – jelentette ki Tóth Endre Budafok-Tétény momentumos közös ellenzéki jelöltje.
Biztos, hogy városi autópályáknak hidat építeni nem kell – szögezte le Jámbor András, Ferencváros és Józsefváros ellenzéki, Párbeszéd által támogatott jelöltje.
Budapest egészében kell csökkentenünk a közlekedés károsanyag-kibocsátását. A Fidesz csak az Olimpia megvalósítása okán akarja a Galvani hidat, miközben várost tervezni 100 éves időtávra kellene – mondta Csárdi Antal, a Belváros LMP-s színekben induló ellenzéki jelöltje.
Azt, hogy azért kell egy híd, hogy a belváros forgalomterhelését csökkentse, a külvárosi kerületek forgalom növekedését okozva, én biztos, hogy sohasem fogom elfogadni. Ez nem Budapestet szolgálja, csak egy részérdeket – jelentette ki Hiller István, Pesterzsébet és Kispest szocialista ellenzéki képviselője.
Ha nincs kormányváltás, akkor nincs híd. Mivel elmaradtak az egyeztetések, nincs konszenzus. Ha lesz kormányváltás, akkor elő tudjuk mozdítani úgy az ügyet, hogy a lakosság számára is vállalható elképzelés legyen az asztalon – mondta Szabó Szabolcs, Csepel és Soroksár Momentum által támogatott ellenzéki jelöltje.
Elkötelezett vagyok a 15 perces városért, és a fenntartható közlekedésért, hogy az egész városban el lehessen jutni mindenhonnan mindenhova. A lakosságot pedig már a céloknál be kell vonni, hisz fontos, hogy a lakosság döntsön a saját életkörülményeiről – hangoztatta Hotz Antal, a Magyar Kétfarkú Kutyapárt belvárosi jelöltje.
A képviselőjelöltek egyetértettek, hogy az autós infrastruktúra fejlesztése helyett a fenntartható közlekedésbe és az úgynevezett 15 perces város koncepciójának megvalósításába kell fektetnünk forrásainkat.
Borítókép: Kiserdő Egyesület